راهنما

راهنمای تکثیر گیاه سانسوریا

گیاه سانسوریا، گیاهی زیبا و لوکس، با مقاومت بالا و همیشه سبز است که نگهداری آن برای افراد مبتدی به پرورش گیاهان بسیار آسان است و در طراحی و دکوراسیون کاربردی زیادی دارد. گیاه سانسوریا با توجه به اینکه خاصیت جذب سمومی مانند فرمالدئید از محیط و تولید اکسیژن در هوا را دارد، طرفدارهای زیادی دارد و می‌توان در کلیه فضاهایی باز و بسته مانند ادارات و آپارتمان به خصوص در اتاق خواب از آن استفاده کرد. در ادامه با روشهای نگهداری گیاه سانسوریا، خاک مناسب سانسوریا، اینکه سانسوریا به چه نوری احتیاج دارد، نگهداری سانسوریا با لامپ رشد گیاه و غیره بیشتر آشنا می شویم با ما همراه باشید.

گیاه سانسوریا

 گیاه سانسوریا از خانواده ساکولنت ها و جز گیاهان آپارتمانی بسیار پرطرفدار به حساب می‌آید. یکی از دلایل محبوبیت این گیاه زیبا، علاوه بر تنوع بالا، نگهداری آسان آن برای افرادی است که سابقه نگهداری از گیاه آپاراتمانی ندارد. گیاه سانسوریا بیش از ۷۰ گونه و رنگ مختلف دارد.

گیاه سانسوریا بسیار مقاوم است و عمر طولانی دارد و در بعضی از موارد به سانسوریا، نامیرا نیز گفته می شود. گیاه سانسوریا بومی آفریقا، ماداگاسکار و جنوب آمریکاست. همان طور که گفته شد گیاه سانسوریا از گیاهان موثر در تصفیه هوا به حساب میاد و می تواند سمومی مانند فرمالدئید، زایلن و تولوئن را از محیط جذب کند و باعث تصفیه هوا  و از بین رفتن بوی بد محیط شود. ضمن اینکه با افزایش تولید اکسیژن باعث میشود که فضای اتاق خواب بهتر شود. و خواب بهتری داشته باشید.

معروف ترین گونه این گیاه، سانسوریا شمشیری است که به نام زبان مادر شوهر نیز شناخته می شود. این گونه گیاه سانسوریا معمولاً برگ های تیز و گوشتی و بلندی دارد. از انواع گیاه سانسوریا می توانیم به سانسوریا مهتابی، گیاه سانسوریا نقره ای، گیاه سانسوریا ابلق، سانسوریا پاکوتاه و غیره نام برد.

روش های نگهدای گیاه سانسوریا

همانطور که گفته شد گل سانسوریا مقاومت بسیار بالایی به نور، دما و آب  و غیره دارد. در ادامه، ابتدا با روش نگهداری گل سانسوریا مانند خاک مناسب، آبیاری، رطوبت، نور لازم و نقش لامپ رشد گیاه مانند نور مهتابی برای رشد گیاه سانسوریا بیشتر آشنا می‌شویم.

آبیاری

گیاه سانسوریا گیاهی است که در برابر کم آبی مقاومت بالایی دارد. بهترین زمان آبیاری گیاه سانسوریا، هنگامی است که مطمئن شوید سطح خاک گلدان تا عمق ۲ الی ۳ سانتی متری خشک شده باشد. آبیاری بیش از حد باعث پوسیدگی ریشه گیاه سانسوریا می شود. معمولاً در طول تابستان هفته ای یک بار و و در زمستان هر دو هفته یک بار، آبیاری این گیاه کافی است. هنگام آبیاری، توصیه می شود که از ریختن آب بر روی برگها توصیه شود.

خاک مناسب سانسوریا

گیاه سانسوریا، به خاکی سنگین با ترکیبی از ماسه، رس و مواد آلی نیازمند است. برای حفظ رطوبت در اطراف ریشه بهتر است، کمی پرلیت به خاک سانسوریا استفاده کنید. بهترین محدوده pH خاک برای رشد گیاه و گل  سانسوریا بین 5.4 تا 5.7 است، یعنی خاکی کمی اسیدی تا خنثی.

مطالب مرتبط