آموزشی

روش درست کردن بنسای فیکوس

اگر علاقه‌مند به گیاه بونسای باشید، حتما این فکر به ذهن شما خطور کرده که خودتان برای درست‌کردن و ساخت بونسای دست‌به‌کار شوید. ساخت بونسای هم می‌تواند برای شما جذاب باشد و هم خسته‌کننده؛ اگر برای ساخت بن سای حوصله، ذوق و دقت داشته باشید، این کار برایتان جذاب خواهد بود و درصورتی‌که بدون آگاهی، مهارت، عشق و صبر این کار را انجام دهید، قطعا پرورش بونسای برایتان عذاب‌آور می‌شود. ما در این قسمت از مقالات مجله گل‌و‌گیاه VIPSHOP، هر آنچه را لازم است برای درست کردن بونسای بدانید، بیان کرده‌ایم تا این کار را با عشق و لذت تجربه کنید. اگر نکته‌ها و توصیه‌های این مقاله را به‌کار بگیرید، مطمئن باشید به یک فرد حرفه‌ای در پرورش بونسای تبدیل می‌شوید.

پیش از ساخت بونسای در خانه باید بدانید که:

۱- برای طراحی بن سای از عکس‌های فضای مجازی کمک بگیرید و در طبیعت با دقت بیشتری گیاهان را تماشا کنید تا بتوانید از آن‌ها الهام بگیرید. معمولا طرح های بونسای تنوع بسیاری دارند که می‌توانید با کمک از آن ها، شکل مورد علاقه خودتان را انتخاب کرده و بسازید.

۲- اگر در نقاشی و طراحی مهارت دارید، بهتر است اول طرح مدنظر خود را برای ساخت بونسای، روی کاغذ بکشید و بعد آن طرح را روی گیاه اجرا کنید. در نظر داشته باشید که طرح های بسیار پیچیده برای این گیاه مناسب نیستند.

۳- از همان ابتدا بگذارید یک واقعیت مهم را درباره ساخت انواع بونسای به شما بگوییم که این کار قبل از دانش و تجربه به صبر و حوصله زیاد نیاز دارد؛ پس اگر جزء آدم‌های عجول هستید، در مسیر ساخت بن سای چندان به شما خوش نمی‌گذرد.

۴- اگر برای پرورش بونسای یا هر گیاه دیگری تجربه زیادی ندارید، بهتر است سرو کوهی را برای ساخت بونسای انتخاب کنید و سراغ سوزنی‌برگ‌ها مثل کاج نروید.

۵- چنان‌چه بونسای شما از نوع خزان‌دار است، باید به‌طور مرتب آن را هرس کنید تا همیشه شکل ظریف برگ‌هایش حفظ شود.

مطالب مرتبط